LEMPEÄ MATTOPILATES

Huom! Sitova ilmoittautuminen to klo 16:00 mennessä.

Menetelmän pääasiallisena tavoitteena on kehittää optimaalista toiminnallista ryhtiä vahvistamalla vartalon keskialuetta, harjoittamalla fysiologisesti oikeaoppisia liikeratoja, ja syventämällä hengitystä. Menetelmä vahvistaa syviä, hyvää ryhtiä ylläpitäviä lihaksia. 

Pilates-liikeiden teho perustuu harjoittelua ohjaaviin periaatteisiin:
- hallittu hengittäminen
- keskustan käyttö
- kontrolli
- keskittyminen
- virtaus
- tarkkuus

Pilates-harjoittelu kehittää ryhtiä, voimaa, kestävyyttä, liikkuvuutta, kehonhallintaa, sekä kehotietoisuutta ja koordinaatiokykyä. Lisäksi kehon niveliä ja lihaksia voi oppia käyttämään tasapuolisesti, jolloin liian aktiiviset lihakset rentoutuvat ja keskivartalon lihakset yhdessä ryhtiä tukevien lihasten kanssa vahvistuvat. 

Pilates-menetelmä on saksalais-amerikkalaisen Joseph Pilateksen 1900-luvun alussa kehittämä kehonhallintatekniikka, joka vahvistaa keskivartalon syviä lihaksia, syventää hengitystä ja opettaa liikkumaan fysiologisesti oikein. Liikkeet tehdään pääasiassa lattialla, jolloin ryhtiä kannattelevien lihasten löytäminen ja aktivoiminen on helpompaa, eikä harjoittelu rasita niveliä. Pilates sopii kaikille, liikuntaa aloittelevista huippu-urheilijoihin.

Tunnin opettaja Lisbeth Taivasmaa on Suomen Pilates Yhdistys ry:n rekisteröity Pilates-ohjaaja.
Yhdistys siis pyrkii kokoamaan yhteen Pilates -ohjaajat Suomessa ja jäseneksi hyväksytään, kun on todistettavasti valmistunut pitkästä Pilates -ohjaajakoulutuksesta (vähintään 300 opetus- ja harjoittelutuntia).

OHJEET TUNNILLE
Ensimmäisellä kerralla saapumiseen kannattaa varata aikaa, mutta ovet avataan 15 minuuttia ennen tunnin alkua. Pue yllesi mukavat, joustavat vaatteet, ja ota mukaan juomapullo ja pieni pyyhe. Studiolta löytyy lainamattoja, mutta suosittelemme ottamaan oman maton. Pese kädet ennen ja jälkeen tunnin. Desinfioi lainamatto tunnin jälkeen.

PE 09:30-10:30

Pilatestunneilla on mukana enintään viisi henkilöä. Mattopilateksessa hyödynnämme kehonpainoa, ja lisäksi usein mukana myös pilatesrengas, pallo, vastuskuminauha tai foamroller. Sali on kevyesti lämmitetty.

Lisbeth Taivasmaa

Valkjärventie 2

Espoo, 02310 

www.wellstudio.fi

 

Mail: hello@yogawellness.fi

Tel: +358 44 308 4004 - toimisto

© 2017 By MediaWellness Proudly created 

WellStudio