MA 11:45-12:45

Yhdeksän pitkän kuukauden jälkeen olet iloinen, että sinulla on ihana vauva jota halata ja rakastaa. Uusi elämäntilanne vauvan kanssa tarkoittaa uutta aikataulua, ja saatat löytää itsellesi vähemmän aikaa keskittyä omaan hyvinvointiin ja terveyteen. On tärkeää löytää harjoitusohjelma, joka on tarpeeksi lempeä kehollesi, mutta samalla myös haastava sekä kehoa kiinteyttävä.
Äiti-Vauva (3-16 kk) jooga auttaa äitiä fyysisesti ja emotionaalisesti elpymään raskaudesta ja synnytyksestä. Tämä vuorovaikutteinen tunti sisältää myös lempeitä harjoituksia vauvoille. Ilmapiiri pidetään rentona, joten voit ruokkia, liikkua tilassa tai rauhoittaa vauvaa aina, kun tarve syntyy - vauva on pomo!

Tunti pitää sisällään:

5 minuutin keskustelu
45 minuutin harjoitus
10 minuutin rentoutus tai hieronta

Liikkeitä tehdään:

♡ seisten
♡ istuen
♡ kylkiasennossa
♡ lattialla maaten

Liikkeet on suunniteltu niin, että vauva voi olla sylissä tai maata huovan päällä. Opettaja antaa vaihtoehtoja kolmessa tasossa ja muuttaa harjoituksen kulkua tarvittaessa tilanteeseen sopivaksi. Yksikään tunti EI ole samanlainen! Harjoitus etenee kaikkia osallistujia kunnioittaen ja vauvan tarpeet huomioiden. Välillä osa tunnista kuluu imettäessä ja toisella kerralla vauva saattaa nukkua koko harjoituksen ajan. Nukkuvan vauvan voi jättää rattaissa ulos, lounge tilaan keittiöön, jonne näkymä lasiseinän kautta tai ottaa viereen matolle. Muistathan iItkuhälyttimen jos vauva jää ulos nukkumaan!
Lisbeth Taivasmaa

WellMama tuntien opettaja Lisbeth Taivasmaa on teatteri-, tanssi- ja sirkustaiteiden opettaja, joogaterapeutti ERYT500 sekä reformer ja mattopilates opettaja. Tarvittaessa Lisbeth ohjeistaa, kuinka kannatella vauvaa liikkeitä tehdessä ja antaa vaihtoehtoja harjoituksen lomassa. Muistathan mainita tunnin alussa opettajalle jos vauvan tai äidin terveydentilassa on huomioitavaa tai harjoitusta ajatellen hyvä tietää.

ÄITI-VAUVA JOOGA

​Tässä 7 syytä, joiden vuoksi jokaisen uuden äidin tulisi harkita kehonhuoltoa vauvan kanssa!

​* tukee synnytyksestä palautumista
* lisää aivojen toimintaa ja virkistää
* lisää hyvää oloa ja energiaa
* parantaa unta
* auttaa torjumaan synnytyksen jälkeistä masennusta
* vertaistukea muista samassa elämäntilanteessa olevista äideistä
* kehonhuoltoa turvallisella tavalla