top of page

Tapahtuma

Odottavien Pilates

Ajankohta

1.6.-29.6.
3.8.-31.8.

TORSTAISIN
Klo

17:30-18:30

Hinta

100 €


TORSTAISIN

klo 17:30-18:30

Kesäkurssit: 5 kertaa

Tunnin kesto: 60 min

Ohjaaja: Lisbeth


Käsiteltävät teemat:

  • hengitys

  • keskittyminen ja kontrolli; tukilihakset ja lantionpohja

  • keskusta;

  • tarkkuus ja virtaavuus

  • välineenä; pallo, kuminauha, pilatesrengas ja foamroller


Harjoituksen tavoitteena on aktivoida kehon syviä sisäisiä alueita, jotta keho jaksaa kannatella kasvavaa kohtua parhaalla mahdollisella tavalla. Raskausajan pilates on mahtava menetelmä, joka vahvistaa ja edesauttaa myös selän hyvinvointia. Säännöllinen Pilates treeni lisää odottajan hyvinvointia ja valmistaa synnyttämään.


Ryhmätunti koostuu käytännön harjoittelusta. Tutustumme hyvään ergonomiaan, ryhtiä ylläpitäviin lihaksiin ja teemme lantionpohjalihaskuntoa ylläpitäviä harjoitteita. Kurssin aikana käytämme erilaisia synnyttäjän oloa helpottavia apuvälineitä kuten; pilatespalloa, tuolia, isoa jumppapalloa, hierontapalloa, kuminauhaa, pilatesrengasta ja foamrolleria harjoituksen tukena.


Voit aloittaa raskausajan pilatesharjoituksen jo alkuraskaudessa, mutta kurssi ei ole myöhäistä loppuraskaudessakaan. Kurssille voi tulla mukaan kaikissa raskauden vaiheissa kunnon ja voinnin mukaan synnytykseen saakka.


Harjoitus sisältää turvallisia ja koko kehoa palauttavia sarjoja, jotka sopivat raskaana oleville. Tavoitteena on vahvistaa keskikehoa ja lantionpohjaa, huoltaa kehoa ja parantaa liikkuvuutta.


Odottavien Pilates -tunti pitää sisältää liikkeitä noin 15 minuutin jaksoissa:

  • seisten

  • istuen

  • kylkiasennossa


KALENTERI

Opettaja

Lisbeth

Lisbeth Taivasmaa on harjoittanut joogan eri muotoja, pilatesta sekä meditaatiota vuodesta 2001 lähtien. Ensimmäinen raskaus vuonna 2008 ja omien lasten syntymä kutsui ohjaamaan raskaana olevia ja synnyttäneitä äitejä.

Lisbeth huomasi, että raskauden aikana keho käy läpi monia muutoksia, jotka aiheuttivat fyysisesti ja henkisesti stressiä. Lisbeth harjoitti joogaa ja meditaatiota läpi raskausajan sekä pilatesta koko vauva-ajan, minkä ansiosta hän huomasi kehonsa palautuvan nopeasti synnytyksen jälkeen. Harjoituksen ansiosta hän sai pidettyä yllä positiivista mieltä sekä hyväksyvää asennetta muuttuneeseen kehoonsa.

Synnytys- ja vanhemmuusvalmennuksia Lisbeth alkoi pitämään koettuaan omien lasten syntymät. Lisäksi Lisbeth Taivasmaa on opiskellut ja tehnyt yhteistyötä synnytysten- ja naistentautien erikoislääkäri Aila Miettisen kanssa vuodesta 2008 saakka.

Ohjaus perustuu omakohtaiseen kokemukseen raskaudesta, synnytyksestä ja lasten kasvatuksesta teini-ikään saakka sekä satojen raskaana olevien opettamisesta 15 vuoden aikana.

Lisbeth
bottom of page